Sunday, August 7, 2011

Isu Murtad Di Selangor: Nik Aziz Cukup Pantas Lepaskan Tengkuk Sendiri.



Isu cubaan memurtadkan sekumpulan penganut Islam di Gereja Methodist Damansara Utama masih hangat diperkatakan.

Macam-macam kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS berkaitan isu itu. Kebanyakan daripada mereka nampaknya mengambil pendekatan menghentam JAIS dan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Hasan Ali.

Tapi dalam pada masa yang sama, mereka pakat-pakat pula membela gereja serta pastor kristian yang terlibat.

Seperti biasa yang paling berang sekali dengan tindakan JAIS itu adalah Khalid Samad, yang selama ini memang terkenal dengan sikap gampangnya yang mesra membabi buta dan tunduk pada gereja.

Yang cerdik melepaskan diri adalah Nik Aziz. Penjaga Serambi Mekah itu cepat-cepat melepaskan tengkuknya sendiri dan tidak mahu masuk campur atau ambil tahu tentang isu murtad berkenaan.

Kata Nik Aziz, "saya sebenarnya tidak mahu ulas perkara ini dan saya serahkan ianya kepada kebijaksanaan pucuk pimpinan kerajaan Selangor sendiri" (sumber haramkahdaily).

Nampaknya Nik Aziz langsung tidak gusar dengan usaha-usaha memurtadkan umat Islam yang kini sedang rancak dijalankan di Selangor. 

Apa yang lebih merisaukan wali keramat PAS itu adalah jika isu murtad berkenaan menampakkan kelemahan PAS dan sekaligus memberi ruang pada UMNO mengambil kesempatan di atas apa yang berlaku.

Jelaslah pada kita semua bahawa apa yang ada didalam kepala Nik Aziz hanyalah keinginan untuk memperolehi kuasa politik. 

Dalam keadaan dimana umat Islam cuba dimurtadkan pun Nik Aziz masih melihatnya dari sudut keuntungan dan kepentingan politik PAS dan Pakatan Haprak.

Soal menjaga kepentingan agama Islam dan umatnya!!!?......pandai-pandai kau orang lah.



9 comments:

Anonymous said...

Bodoh punya Nik Ajis..Sbg tok guru kau kena jwb jgak. Padan dgn muka kau..Jd Tok Guru tolak taik hanyut bolehla

Pakcu Rantau Panjang said...

Salam persaudaraan buat tuan.

Apabila berlaku kemurtaban yang tuan catatkan maka betapa terharunya hati yang menyayangi saudara seagama yang tertarik dan ditukar ganti dengan bantuan yang berlapik.

Perkara yang sama berlaku diseluruh dunia apabila umat Islam dalam keadaan terdesak maka agama sanggup digadaikan dengan berbagai rayuan. Paling ketara ia berlaku didepan mata kita sendiri Bila JAIS bertindak ianya seolah-olah sudah jadi songsang terbalik dan dipersalahkan.

Dan paling sedih lagi antara dua parti politik Melayu Islam yang menjadi pelindung dinegara ini saling menuduh dan bersengketa hinggakan kekuatan mereka telah dimamah musuh dengan sewenang-wenangnya......hinggakan agamapun dipijak-pijak.....Masih berpolitik lagikah kita ..????? Walahualam

pelik said...

HARAP TUAN RUMAH KUMPUL LG BUKTI..PASAI NIK AZIZ KERAMAT NI MMG BERNIAT JAGA TENGKELUK SENDIRI.. CONTOH TEPAT 9jully..kata syahid..tp. cabut lari..beliau bulan pejuang rasanya

Anonymous said...

Seharusnya PAS menyokong tindakan Dr. Hasan....Nampaknya PAS lebih mabuk pada kuasa yang sementara .....

Nak harapkan PAS jadi benteng terakhir...mintak maaf la....PAS dah lebih DAP dari DAP...sesuai sangat la tu.

PAS kini bergelumang tahi....

Anonymous said...

ehh...ehhh boleh ke pejuang agama ambik pendekatan 'ga.pang' macam tu je...kalau ye pun nak sangat kat politik dunia ni,ingatx2 nasib anak cucu kita ...jgn esok yg dikejor tak dapat yg dikendong berciciran.
kalau guru krncing berdiri..gerenti juakx2 mangkok akan kencing berdiri dan ke kanan ke kiri.

Anonymous said...

Anonymous said... Seharusnya PAS menyokong tindakan Dr. Hasan....Nampaknya PAS lebih mabuk pada kuasa yang sementara ..... Nak harapkan PAS jadi benteng terakhir...mintak maaf la....PAS dah lebih DAP dari DAP...sesuai sangat la tu. PAS kini bergelumang tahi.... August 8, 2011 12:32 AM

........

Rasanya BUKU SHIT KEDUA DAH BOLEH KUAR LA...SAPA2 ada nak tulis..

Anonymous said...

Anonymous said... Seharusnya PAS menyokong tindakan Dr. Hasan....Nampaknya PAS lebih mabuk pada kuasa yang sementara ..... Nak harapkan PAS jadi benteng terakhir...mintak maaf la....PAS dah lebih DAP dari DAP...sesuai sangat la tu. PAS kini bergelumang tahi.... August 8, 2011 12:32 AM

........

Rasanya BUKU SHIT KEDUA DAH BOLEH KUAR LA...SAPA2 ada nak tulis..

Anonymous said...

UMCO la sebenarnya yg jd punca ramai umat islam murtad dinegara ni. Puncanya kerana UMCO itu berkiblatkan sekular.

UMNOYAHUDIAPCOMUNAFIKO.....

Anonymous said...

celakalah kau n.ajis...celakalah kau n.ajis...celakalah kau n.ajis..
pencacai najis Dapigs..kaulah sebenarnya wakil dajal di m'sia ni..celaka lah kau n.ajis..pemecah perpaduan ummah umat Islam di M'sia ni...celakalah kau n.ajis... celakalah kau n.ajis.. celakalah kau n.ajis...wali syaitan bertopengkan agama..mampos lah kau celaka n.ajis..(44x)