Sunday, August 7, 2011

Panas!!! Guru Tuisyen Kristian Berbangsa Cina Murtadkan Muridnya Secara Perlahan-Lahan.

 
Kebetulan pula, seorang kawan baik saya berketurunan India, beragama Kristian, bersimpati dengan Islam, menelefon saya baru-baru ini. 
Beliau yang mengajar di salah sebuah sekolah kebangsaan di Kuala Lumpur, mengadukan kepada saya mengenai seorang murid Melayu darjah satu yang diajar oleh guru tuisyen Kristian berbangsa Cina mengenai Kristian dan menghafal lagu-lagu Kristian. 
Saya mendengar lagu-lagu yang dinyanyikan oleh murid tersebut dengan teliti melalui telefon bimbit guru tersebut yang diserahkan kepadanya. Ternyata, anak kecil yang masih mentah dan tidak berdosa ini telah dicorakkan oleh guru Kristian tersebut melalui kelas tuisyen.  
Tindakan guru tuisyen benar-benar keterlaluan dan amat kurang ajar. Saya amat mengharapkan pihak berkuasa akan mengambil tindakan tegas sebelum nasi menjadi bubur. 
Cukuplah dengan beberapa orang yang telah dimurtadkan secara berani seperti Aishah Bukhari, Azlina Jailani dan sebagainya. Ramai lagi sebenarnya yang menjadi mangsa, ini tidak termasuk yang masih belum dibuktikan.
Hakikatnya, perancangan Kristian untuk menjadikan....seterusnya baca disini.
Apa yang didedahkan oleh Ustaz Redhuan Tee itu benar-benar menggerunkan Horas!. Harap kerajaan pusat dapat pantau perkara-perkara sebegini.

Nak harapkan PAS, jauh panggang dari api. Kawan sendiri sanggup mereka benamkan dan hentam cukup-cukup akibat pertahankan serbuan yang dilakukan JAIS keatas sebuah gereja yang dipercayai cuba memurtadkan sekumpulan orang Islam.

Nak harapkan PKR...aduhai! apa lah yang boleh diharapkan dari parti yang satu sen pun tak berguna tu? Dikepalai oleh penzina dan peliwat tegar yang juga pengasas pluralisme agama.

Punggung kita ni tak ditutuhnya sudah cukup baik....Khaaakkk pttuuuuuihhhhh!!!...



5 comments:

Anonymous said...

Selepas ini berhati2 lah klu mahu menghantar anak kita tuisyen. Siasat latar belakang cikgunya dulu. Tapi yang sebaik2nya, hantarlah pada cikgu yg beragama Islam.

Apa yg dikisahkan oleh Ust Redhuan Tee benar2 menggerunkan saya.

sukutiga said...

Khalid Samad harus dipertanggungjwbkan atas isu murtad ni. Tindakan dia yg tunduk & mesra tdk bertempat terhadap gereja menjadikan pastor2 kristian semakin berani memijak kepala.

Anonymous said...

sebelum selamatkan dari agenda halus untuk memurtadkan org islam, kena selamatkan dari agenda UMNO yg berkali ganda jahatnya..

UMNO jangan bekerjasama dgn MCA & MIC yang kafir tu..

Anonymous said...

huh,naseb baek guru tuisyen adek aku cikgu cina agama buddha,hu3 tp elok jgk kalau pok nik sendiri yg tentang mereka2 yg cube nak pesongkan akidah islam ni

Anonymous said...

terima kasih kepada tuan riduan tee berkongsi cerita..apepon kita juga sepatutnya risau dengan anak melayu kita yang terang2 mengkristiankan diri mereka di jalan pramlee pada sabtu malam..apa dah jadi ? Mana pergi pemimpin-pemimpin ? Sedangkan dalam islam mrncegah lebih baik dari mengubati...kita melaungkan negara kita islam.,,,tapi ??? Negara kitalah maksiatnya banyak , judinya banyak dengan kedai judi bersepah-sepah , dengan kegiatan riba ( along ) berleluasa....adakah hasil keuntungan atau cukai (sistem yahudi ) dikongsikan dengan rakyat..,wahai pemimpin -pemimpin , ulamak -ulamak bukaklah mata....sesungguhnya terang-terangan lagi golongan kamulah yg pertama dpertngungjwabkn akan mereka2 ini....secara tidak langsung kita adalah agen yahudi walaupun kita x menyokong secara terang2..hapuskan cukai yang sedia ada laksanakan zakat secara menyeluruh....nabi muhammad s.a.w membentuk kerajaan islam yang teguh dgn tidak mengharamkan cukai sebaliknya dunia sekarang tanpa cukai negara bankrap ??????!!!!!