Saturday, August 13, 2011

Ronnie Liu Ugut Untuk Tukar Kakitangan Jabatan Penguatkuasaan & Keselamatan MBPJ Jika DUMC Disentuh.

Celaka! celaka! celaka! dan celakalah keatas kamu Ronnie Liu...

Celaka! celaka! celaka dan celakalah keatas pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak Selangor yang lain...yang menghalang MBPJ daripada menjalankan tugas mereka menyita bangunan Gereja Methodist Damansara Utama yang aktif memurtadkan umat Islam.



Lihatlah sikap Ronnie Liu yang beraja dimata dan bersultan dihati itu. Dia menggunakan segala kuasa yang ada ditangannya untuk mengeluarkan ugutan kepada kakitangan MBPJ sekiranya mereka berani menyentuh gereja berkenaan.

Theresa Kok pula menunjukkan belangnya dengan turut menghalang gereja berkenaan dari disita dari diapa-apakan.

Elizabeth Wong juga ikut masuk campur dengan memberi arahan agar kakitangan MBPJ berbohong dan membuat penafian akan menyita gereja haram tersebut apabila dihubungi oleh wartawan Malaysiakini.

Paling menyedihkan bila Khalid Samad, seorang pemimpin dari parti yang mengaku akan memperjuang dan mempertahankan Islam turut mengambil pendirian yang sama...menghalang tindakan yang sewajarnya diambil oleh MBPJ keatas gereja haram yang aktif memurtadkan umat Islam itu.

Berbanggalah kamu wahai penyokong-penyokong PAS kerana bersubahat membiarkan gereja berkenaan terus beroperasi dan terus berusaha memurtadkan umat Islam. Laungkanlah takbir memuji Allah SWT sebagai tanda menyokong pendirian pemimpin kamu itu.

Allah SWT telah menunjukkan pada kita semua siapa sebenarnya pemimpin-pemimpin DAP dan PKR di Selangor. Begitu juga dengan pemimpin PAS di Selangor ini, kita sudah dapat melihat dengan jelas dan nyata apa pendirian mereka terhadap agama Islam.

Kedudukan agama Islam di Selangor benar-benar terancam mereka kerjakan. 

Jika benar-benar sayangkan agama, umat Islam wajar menolak PKR, PAS dan DAP pada PRU13 nanti. Sekurang-kurangnya, dengan menolak ketiga-tiga parti yang tidak berguna itu...secara tidak langsung kita telah menyumbang untuk memastikan agama Islam tidak terus diperkotak-katikkan, seperti mana yang mereka lakukan hari ini.



4 comments:

Anonymous said...

Selagi si bangang tu duduk diatas dan puak PAS Pusat masih tak ada visi ang betul, selagi itulah puak puak ini berani buat apa dia suka. Tahniah kepada Hassan Ali atas keberanian anda.

Anonymous said...

Bodo punya blogger...stakat dokumen mcm tu..takde kepala surat...takde tandatangan...takde cop..orang buta pun boleh buat. Diulangi...bodo punya blogger.

Anonymous said...

UMNO patut kuarkan fatwa gak macam PAS yg mengatakan undi PAS jasad tak diterima bumi. Bukti nya kerana PAS berusaha bersubahat dalam memurtadkan umat islam. jadi memang dosa besar la gamaknya.

Anonymous said...

Kapada Anon 3:03 AM...

Bodo punya orang..lama punya bodo tak ada hilang...baru punya bodo juga timbul.
Orang yang tahu dia bersalah tidak akan meninggalkan segala bukti yang boleh menjejaskan dia.
Justeru itu dalam hal ini ..si pelaku tidak menggunakan surat resmi dan tidak buboh tandatangan.
Jadi pehak lain tidak dapat menudoh si pelaku kerana tiada bukti kukoh.