Friday, April 1, 2011

Hadi Awang Bakal Ditendang Dari Kerusi Presiden PAS?



Muktamar Agung PAS dijangka akan berlangsung pada bulan Jun akan datang. Khabarnya ada PAS kawasan-kawasan tertentu yang akan mencalonkan Nik Aziz sebagai presiden PAS yang baru. Hadi Awang pula disarankan untuk mengambil alih tempat Nik Aziz sebagai Mursyidul Am.

Kononnya langkah mencalonkan Nik Aziz sebagai presiden dibuat atas sebab-sebab kelemahan Hadi Awang menerajui parti tersebut, selain ingin membawa pembaharuan termasuklah dari segi taktik dan strategi kepada PAS. Sumber: Ibnu Hasyim

DAP dan PKR sudah pasti akan amat bersetuju dan amat menyokong rancangan tersebut. Maklumlah, Hadi Awang selalu jugak berlaga angin dengan dasar-dasar, pendekatan mahupun kenyataan politik yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin DAP dan PKR, terutamya yang berkaitan dengan hal ehwal agama Islam.

Hubungan beliau dengan pemimpin-pemimpin DAP dan PKR pun khabarnya tidak berapa mesra dan lebih atas faktor terpaksa atas sebab-sebab politik.

Berlainan dengan Nik Aziz, wali keramat kesayangan puak PAS tersebut sentiasa taat, akur dan memberi sokongan yang padu dan tidak berbelah bahagi kepada pemimpin-pemimpin agung dari PKR dan DAP....walaupun atas perkara yang memberi implikasi negatif pada agama. 

Pendek kata apa juga perkara, baik yang dah keluar dan belum keluar dari mulut DAP dan PKR akan dipersetujui bulat-bulat dan akan dipertahankan oleh Nik Aziz dengan apa cara sekali pun. Begitulah cinta dan kasihnya Nik Aziz kepada Lim Kit Siang, Karpal Singh, Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Azmin Ali dan konco-konco mereka.

Tu lah, selama ni terlebih-lebih sangat mengata dan memfitnah UMNO macam-macam, sekarang semuanya dah kena balik kebatang hidung PAS sendiri. Nampaknya penyakit dan budaya cantas mencantas dalam PKR dah berjangkit kepada PAS.

Jangan nanti dalam muktamar tu ada yang baling kerusi dan mengamuk sakan macam yang dah jadi masa pemilihan PKR dulu sudahlah. Buruk sangat rupanya kalau pak-pak lebai hijau buat perangai macam tu...kah..kah...kah!

Kita semua tunggu dan lihat nanti. Benarkah Hadi Awang akan diturunkan dari kerusinya dan digantikan oleh Nik Aziz. 

Ps: Agak-agaknya apa peranan Husam Musa dalam hal ni?


No comments: