Thursday, July 28, 2011

Kedudukan Anwar Sebagai Ketua Pakatan Haprak Bakal Berakhir.



Nampak gayanya tak lama lagi Anwar Ibrahim terpaksa melepaskan kedudukannya sebagai ketua Pakatan Haprak diparlimen.

Khabarnya, pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak telah mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah untuk dilantik sebagai Ketua Pembangkang bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Perkara berkenaan dilaporkan oleh Berita Harian hari ini.
KUALA LUMPUR: Pakatan Pembangkang mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah untuk dilantik sebagai Ketua Pembangkang bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ahli Parlimen Bayan Baru (Bebas), Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang mendedahkan perkara itu berkata, maklumat itu diperolehinya daripada beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), pagi semalam.
Nampaknya pemimpin-pemimpin dan DAP sudah mula tidak dapat menerima Anwar sebagai pemimpin mereka diparlimen.

Mungkin tindakan mereka mempelawa Ku Li kerana mereka dah tak larat lagi nak 'cover' salah laku dan masalah moral Anwar yang rendah, selain Anwar terlalu kerap membawa masalah kepada Pakatan Haprak.

Walau setinggi mana pun ilmu 'spin' yang dimiliki Nik Aziz dan Hadi Awang atau sehebat mana pun kemahiran berbohong dan putar alam Lim Guan Eng, nampaknya kini mereka semakin hilang upaya untuk terus menutup keburukan perangai Anwar yang gemar meliwat dan berzina.

Selain itu, tindakan mempelawa Ku Li boleh dianggap sebagai menyediakan payung sebelum hujan. Maklumlah, Anwar bakal berehat panjang di Sungai Buluh.

Anwar benar-benar tengah pening kepala sekarang. Lepas satu...satu bala datang menimpa dirinya. Namun untuk bertaubat dan mengaku salah silapnya, tidak sesekali.

Kerana apa?

Kerana dia memiliki penyokong-penyokong yang bodohnya mengatasi kebodohan seekor lembu dan amat mudah untuk ditipu hidup-hidup.



3 comments:

Anonymous said...

Suka atau tidak, puak PR kena akui yg Anwar sebenarnya adalah liabiliti kpd mereka.

Mereka sebenarnya tahu Anwar adalah seorang yg bermoral rendah. Cuma masalahnya mereka tidak dapat lagi mencari calon yang sesuai untuk menggantikan tempat Anwar.

Anonymous said...

haha,,smeua ramalan kau hanya hampas..anwar terus gah sbg ketua pr dan bakal menumbangkan umno pari haram jadah

nonbal said...

Lembu 5:51 tu baka bangladesh kot sebab walaupun bodoh, tapi melawan sikit, maklumlah jarang kena jerat. he he he